Як розвивати пам’ять

/Files/images/sotsalno-psihologchna_slujba/память_.jpg

1. Перед тим як починаєш запам’ятовувати потрібно поставити перед собою ціль – запам’ятати надовго, а краще на завжди. Дана установка забезпечує умови для кращого запам’ятовування. Осмисли, для чого потрібно запам’ятати матеріал, що вивчається. Чим важніше поставлена ціль, тим швидше і краще проходить запам’ятовування.

2. Чим краще зрозумієш, тим краще запам’ятаєш. Відмовся від зазубрювання і для запам’ятовування тексту спирайся на обдумане запам’ятовування, яке в 25 раз краще за механічне запам’ятовування. Послідовність роботи приблизно така:

1) зрозуміти;

2) встановити логічну послідовність;

3) розбити матеріал на частини і знайти в кожній «ключову фразу» або «опорний пункт»;

4) запам’ятовуйте саме їх і використовуйте як орієнтир.

3. Краще два рази прочитати і два рази переказати, чим п’ять раз читати і не переказувати. Закріпляйте в пам’яті навчальний матеріал як можна частіше. Найкращий проміжок між прочитанням тексту становить від 10 хв. до 16 год. Перечитування менше ніж через 10 хвилин виявляється безкорисним, а після 16 годин частина тексту забувається.

4. Заданий навчальний матеріал краще повторювати по «гарячим слідам» особливо ефективно повторювати перед сном і вранці. Давно відомо, що кращий спосіб забути щойно вивчене - намагатися запам’ятати що не будь схоже. Тому не варто вчити інформатику після математики, українську літературу після зарубіжної.

5. При зазубрюванні необхідно враховувати «правило краю»: завжди краще запам’ятовується початок і кінець інформації, а середина «випадає».

6. Справжня мати навчання не повторення, а використання. Чим більше буде знайдено можливостей включити запам’ятовуємий матеріал в практичну діяльність, попрацювати з ним тим краще і надійніше буде запам’ятовування.

7. Якщо об’єм навчальної інформації великий , використовуй принцип швидкого читання:

  • використовуючи тільки зір не повторюючи про себе текст;
  • сприймати слова не по буквах, а як окремий знак;
  • сприймати одночасно декілька слів і фраз;
  • рухатися зором не по рядках, а по середині сторінки з верху в низ використовувати так званий периферичний зір.
Кiлькiсть переглядiв: 11