Презентація результатів дослідно-експериментальної роботи

Всеукраїнський науково-методичний семінар «Актуальні проблеми теорії та методики навчання математики»

Кафедра математики і теорії та методики навчання математики Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова продовжує роботу семінару з актуальних питань методики навчання математики.

З 11 по 13 травня 2017 року в рамках семінару проходила Міжнародна науково-практична конференція "Актуальні проблеми теорії і методики навчання математики". Учасниками семінару стали учителі математики КЗ КОР "Фастівський ліцей-інтернат": Кукуруза О.В. і Гаркуша І.Л.

Навчальний тренінг з користування цифровими лабораторіями та мультимедійним комплексом

12 квітня у тренінговому центрі «Розумники» відбулося навчання з користування цифровими лабораторіями та мультимедійним комплексом. Було проведено тренінг для вчителів фізики, хімії, математики, біології та географії.

Учасниками тренінгу стали учителі КЗ КОР «Фастівський ліцей-інтернат»:

  • Гаркуша Ірина Леонідівна, учитель математики;
  • Науменко Оксана Вікторівна, учитель фізики;
  • Цепух Ірина Валеріївна, учитель біології;
  • Наумова Юлія Миколаївна, учитель хімії;
  • Калюжна Тетяна Захарівна, учитель географії.

На занятті вчителі дізналися, як проводити досліди за допомогою мобільних лабораторій Einstein і Labdisk: ознайомилися з інтерфейсом програм MiLAB та GlobiLAB, навчилися змінювати налаштування, проводити вимірювання за допомогою різних датчиків (температури, освітлення, частоти серцевих скорочень тощо), робити розрахунки на основі отриманих даних, зберігати результати.

/Files/images/rk_2017/9b59d0f030a77fde79e45e3cb7ec05e6.JPG

Для роботи з мультимедійною дошкою призначена програма Flow!Works. Як із нею працювати, для яких завдань краще її застосовувати – про це також дізнатися вчителі на практичному занятті видавництва «Розумники».

13 квітня у КЗ КОР «Фастівський ліцей-інтернат» з метою підвищення компетенції та професійної майстерності учителів природничо-математичного циклу – учасників дослідно-експериментальної роботи регіонального рівня з теми «Розвиток природничо-ма­те­матичної обдарованості учнів основної школи», учитель фізики та інформатики Науменко О.В. провела тренінг-навчання з користування обладнанням кабінетів за такими напрямами:

  • мультимедійний комплекс вчителя;
  • цифровий вимірювальний комплекс (лабораторія) Globisens Labdisc;
  • цифровий вимірювальний комплекс (лабораторія) Еinstein.

Регіональний тренінг «Ефективні сучасні технології роботи з учнівською молоддю у гуртках і секціях МАН»

/Files/images/rk_2017/Vz7MEJlW_hM.jpg

11-12 квітня 2017 року на базі Київського обласного комунального позашкільного навчального закладу «Мала академія наук учнівської молоді» відбувся регіональний тренінг для керівників гуртків закладу з теми «Ефективні сучасні технології роботи з учнівською молоддю у гуртках і секціях МАН». Тренінг проводила Лабораторія освітніх технологій і діагностики Національного Центру «Мала академія наук України».

Учасником тренінгу була Макаренко Ольга Іванівна, практичний психолог КЗ КОР "Фастівський ліцей-інтернат", керівник гуртка Малої академії наук учнівської молоді.

/Files/images/rk_2017/Тренінг_11.04_1.JPG

На тренінгу розглядалися основні напрями, цілі позашкільної освіти, обговорювалися стратегії навчання обдарованих дітей. Учасники заходу змогли оцінити переваги тренінгових методів навчання: тестування, робота з текстами, кейс-методи, метаморфічні ігри. Новим та цікавим для керівників гуртків Малої академії наук учнівської молоді була лекція тренера про коуч – технології в навчанні. На закінчення тренінгу проводилася гра «Коучінгові питання». Керівники гуртків та секцій МАН націлилися застосовувати в подальшій педагогічній діяльності сучасні технології роботи з учнівською молоддю.

/Files/images/rk_2017/DSC_0681.JPG


Всеукраїнська науково-практична конференція «Виховання громадянина, патріота – нагальна потреба сьогодення»

6-7 квітня 2017 року у Одеському НВК «Гімназія №7» (м. Одеса) відбулася конференція для навчальних закладів – учасників дослідно-експерементальної роботи Всеукраїнського рівня, з метою обміну досвідом.

/Files/images/rk_2017/17807618_1301211109956696_3475088006190578200_o.jpg

Учасником конференції була заступник директора з виховної роботи КЗ КОР "Фастівський ліцей-інтернат" Вишнік Оксана Ярославівна.


Міжнародний конгрес «Освіта Київщини в європейському вимірі»

28 березня 2017 року пройшов Міжнародний конгрес «Освіта Київщини в європейському вимірі» з метою обміну досвідом, налагодження міжнародної співпраці з питань реформування освітньої галузі.

/Files/images/rk_2017/IMG_1944_2_.JPG

На конгресі були присутні директор КЗ КОР «Фастівський ліцей-інтернат» Коміренко М.М. та учитель біології і хімії Шулежко І.В., які взяли участь у круглому столі «Ініціативи у системі соціально-економічного розвитку Київщини» з питання «Природничо-математична освіта. Міжнародні тенденції – регіональні пріоритети».

/Files/images/rk_2017/IMG_1950_1_.JPG

На науково-практичних конференціях, семінарах, «круглих столах» відбулося обговорення актуальних питань ефективного розвитку сучасної освітньої галузі. Були широко представлені інноваційні здобутки закладів освіти та досвід їх упровадження в освітню практику, педагогічні технології, наукові та науково-технічні розробки, навчальні методики, інформаційні матеріали, обладнання для освітнього процесу. Відбулися також презентації досягнень, обмін досвідом практичних дій, що сприятимуть динамічному реформуванню галузі, підвищенню якості і конкурентоспроможності освіти, зміцненню міжнародного авторитету нашої держави.


Восьма міжнародна виставка «Сучасні заклади освіти – 2017»

16-18 березня 2017 року у Київському Палаці дітей та юнацтва відбулася VIІI Міжнародна виставка «Сучасні заклади освіти – 2017».

Виставка мала на меті презентувати широкій громадськості, педагогам, науковцям, фахівцям, органам державної влади і управління, молоді в широкому спектрі досягнення у реформуванні національної системи освіти, розвитку інноваційного освітнього простору як основи утвердження європейських стандартів у якості освіти, презентувати наукові здобутки педагогічних і наукових колективів, сучасні інноваційні педагогічні технології та досвід їх упровадження, мережеві проекти та програми надання дистанційних послуг, а також увесь спектр нагальних питань вітчизняної освітньої практики, ефективні напрямки міжнародної співпраці, міжнародної інтеграції.

На виставці КЗ КОР«Фастівський ліцей-інтернат» був представлений такими науково-методичними матеріалами:

Коміренко М.М. Система роботи ліцею – підтримка схильності до певної діяльності та обдарованості учня : нау­ково-методичний посібник / М.М.Коміренко, Т.П.Горобей. – Фастів, 2016. – 40 с.

Представлено матеріали з досвіду роботи КЗ КОР «Фастівський ліцей-інтернат», що забезпечує здобуття учнями освіти понад державний освітній мінімум і здійснює науково-практичну підготовку талановитої учнівської молоді в галузі природничо-математичного напряму. Розкрито науково-методичні аспекти розвитку обдарованості в умовах ліцею інтернатного типу, показано складові моніторингу якості освіти, що дають змогу створювати оптимальні умови для розвитку кожної дитини, стимулювати педагогів до самостійного осмислення й визначення своїх професійних проблем. Адресовано керівникам і педагогічним працівникам загальноосвітніх на­вчаль­­них закладів.

Божко І.Г. Кольоротерапія як засіб саморегуляції для дітей з особливими освітніми потребами : цикл корекційно-розвивальних занять / І.Г.Божко, О.І.Макаренко. – Фастів, 2016. – 72 с.

Представлено матеріали щодо впровадження у роботу з дітьми з особливими освітніми потребами інноваційних технологій – кольоротерапії.Автори: вчитель образотворчого мистецтва та практичний психолог – рекомендують корекційно-розвивальні заняття з метою гармонійного розвитку особистості дитини, сприяння розвитку їхньої самореалізації, гармонізації внутрішнього світу учнів. Адресовано практичним психологам, соціальним педагогам, учителям художньо-мистецьких дисциплін.

Орлова Г.В. Інклюзивне навчання. Рецепт успіху – єдність : заняття з елементами тренінгу / Г.В.Орлова. – Фастів, 2016. – 40 с.

Представлено заняття з елементами тренінгу в системі роботи з дітьми з особливими освітніми потребами. Заняття передбачають розвиток та вдосконалення професійних умінь та навичок педагогів, зняття психологічного напруження у батьків та вироблення навичок адекватної допомоги своїм дітям, толерантного ставлення однолітків. Адресовано психологам та соціальним працівникам, які працюють в школах з інклюзивною формою навчання.

Міщенко О.М. MathinEnglish (Математика – англійською) : навчально-методичний посібник / укл. О.М.Міщенко, Т.П.Горобей, М.М.Коміренко, І.Л.Гаркуша. – Фастів, 2016 – 28 с.

Представлено програму спецкурсу математики англійською мовою, призначену для викладання у 5-6 класах. Спецкурс допоможе учням закріпити навички, набуті на уроках математики в нестандартній формі, використовуючи термінологію англійською мовою. До посібника додано довідковий матеріал – словник математичних термінів і понять, які використовуються в математиці, і додатковий матеріал, що складається з практичних завдань, задач-головоломок. Адресовано вчителям англійської мови і математики, керівникам гуртків та спецкурсів.

Цепух І.В. Використання інноваційних та інформаційних технологій на уроках хімії і біології для розвитку природничих здібностей : матеріали з досвіду роботи / І.В.Цепух. – Фастів, 2016. – 48 с.

Представлено матеріали з досвіду роботи учителя хімії і біології КЗ КОР «Фастівський ліцей-інтернат» з використання інноваційних та інформаційних технологій на уроках, що допомагають учням опанувати вміннями і навичками саморозвитку особистості. Вміщено розробки навчальних уро­ків з хімії і біології з використанням мультимедійного комплексу «Лабораторія Ейнштейна» та презентацій. Адресовано педагогічним працівникам загальноосвітніх на­вчаль­­них закладів.

/Files/images/naukovts/Диплом 2017.jpg


Семінар-практикум «Використання мультимедійного комплексу «Лабораторія Ейнштейна» на уроках біології і хімії»

Сучасні технології для освіти полегшують роботу вчителя і допомагають більш ефективно використовувати власний час при підготовці до уроків.

23 вересня 2016 року у КЗ КОР «Фастівський ліцей-інтернат» для учителів хімії і біології пройшов семінар-практикум «Використання мультимедійного комплексу «Лабораторія Ейнштейна» на уроках біології і хімії». Семінар провела заступник директора з науково-дослідницької роботи Божко І.Г. Були присутні учителі ліцею-інтернату: Наумова Ю.М., Булах О.Я., Цепух І.В., Д’яченко О.О., Шулежко І.В.

/Files/images/rk16/P9230129+.JPG

Комп’ютер чи ноутбук для вчителя – це ідеальна річ при підготовці до уроку. Можна створювати презентації, мати доступ до навчально-методичних ресурсів в Мережі, робити пошук аудіо- та відеозаписів, використовувати мультимедійні навчальні програми-тренажери. Крім цього, сьогодні розроблено сотні комплектів електронних підручників та посібників.

На екран інтерактивної дошки з високою точністю учитель може виводити тривимірні ілюстрації, уривки тексту чи з предметної панелі мікроскопа показувати результат досліду. Інтерактивні дошки дуже зручні для уроків біології. На дошку можна вивести скелет людини, а за допомогою спеціального програмного забезпечення діти безпосередньо на уроці збиратимуть з кісток «людський пазл», нарощуватимуть йому м'язи. Дошка автоматично зберігає інформацію вчителю на комп’ютер.

Сучасні проектори вміють куди більше, ніж просто проектувати картинку. Є окрема ніша так званих «інтерактивних» проекторів, які дозволяють зробити будь-яку поверхню сенсорною. Такий проектор допомагає вчителю перетворити звичайну маркерну дошку у повноцінний інтерактивний навчальний простір. Крім того, його легко переносити з однієї аудиторії в іншу і створювати робочу поверхню діагоналлю більше 2 метрів. З інтерактивним проектором можна під час уроку дописувати текст поверх проектованого зображення, разом з дітьми розбирати новий матеріал, вирішувати завдання, розгадувати кросворди, малювати схеми, які зберігатимуться на комп’ютері, переміщувати по екрану якісь об'єкти, показувати відео, презентації та інше.

Цифрові лабораторії «Еinstein»™допоможуть проводити досліди з будь-яких природничо-наукових дисциплін. Вбудовані і зовнішні цифрові датчики (більше 60) дозволяють проводити демонстраційні і лабораторні роботи, а також виконувати науково-дослідні проекти в польових умовах.


Сьома Міжнародна виставка «Сучасні заклади освіти – 2016»

17-19 березня 2016 року в Київському Палаці дітей та юнацтва відбулася головна подія освітньої галузі України – Сьома Міжнародна виставка «Сучасні заклади освіти».

На цій виставці були представлені методичні матеріали педагогів КЗ КОР "Фастівський ліцей-інтернат":

1. О.І. Макаренко. Розвиток обдарованості учнів 5-6 класів Фастівського ліцею-інтернату. – Фастів: Фастівський ліцей-інтернат, 2015.

2. Т.П. Горобей. Формування міжпредметних зв’язків на уроках математики. – Фастів: Фастівський ліцей-інтернат, 2015.

3. М.М. Коміренко. Цікавинки з різних наук. – Фастів: Фастівський ліцей-інтернат, 2015.

/Files/images/виставка_2016.jpg


Семінар «Особливості розвитку природничо-математичної обдарованості учнів»

29 січня 2016 року заступником директора з навчально-виховної роботи Горобей Т.П. був проведений семінар на тему: «Особливості розвитку природничо-математичної обдарованості учнів», під час якого розглядали теоретичні питання обдарованості учнів (акцентували увагу на природничих та математичних здібностях учнів), а також педагоги ділились досвідом роботи з обдарованими дітьми. На семінарі з доповідями виступали учителі ліцею: Наумова Ю.М., Кузнєцова В.В., Булах О.Я.


Семінар для вихователів «Сучасні форми і методи розвитку здібностей учнів»

30 березня 2016 року практичним психологом Макаренко О.І. було проведено семінар із вихователями на тему: «Сучасні форми і методи розвитку здібностей учнів». Мета семінару полягала в ознайомленні вихователів зі різноманітними методами розвитку здібностей учнів, способами допомоги розвитку творчої уяви, допитливості, сміливості та гнучкості мислення.


Cемінар-практикум для педагогів «Інтерактивні технології – в дію»

31 березня у Фастівському ліцеї-інтернаті під час весняних канікул було проведено семінар-практикум для учителів школи «Інтерактивні технології – в дію».

/Files/images/rk16/IMG_3700.JPG

Семінар організувала заступник директора з науково-дослідницької роботи Божко Інна Григорівна. Вона познайомила присутніх з можливостями інтерактивного комплексу, яким обладнано кабінет науково-дослідницької роботи у КЗ КОР «Фастівський ліцей-інтернат».

Кабінет з сучасним цифровим обладнанням призначений для вивчення навчальних дисциплін природничого циклу. Інтерактивний комплекс, що складається з проектора, комп’ютера та інтерактивної дошки, надає значно ширші можливості, які відсутні при використанні звичайної шкільної дошки.Цифровий мікроскоп та документ-камера дозволяють демонструвати будь-який дослідний процес на екрані, аналізувати отримані дані, робити фото та відео процесів, додавати до них позначення, коментарі тощо.

/Files/images/rk16/IMG_3698.JPG

Учитель фізики та інформатики Науменко Оксана Вікторівна вчила користуватись і самим обладнанням, і корисними додатками до нього. Все обладнання має корисні програмні додатки. Вміле застосування сучасного цифрового обладнання переводить освіту на більш якісний рівень, робить навчання більш ефективним, цікавим і відповідним часу.

Весь цей комплекс дає можливість розвантажити вчителів від зайвої «паперової» роботи, допомагає провести досліди, які неможливо зробити руками. Завдяки системі керування класом вчитель може бачити монітори учнівських комп’ютерів, контролювати їхню роботу, в режимі реального часу надсилати учням завдання та збирати виконані, проводити опитування, створювати тестові завдання і взагалі на всіх рівнях контролювати навчальний процес протягом уроку.

На семінарі виступив учитель фізики Ярошко Леонід Михайлович, який презентував цифрові лабораторії Еinstein ™.

Вони є приладдям для проведення фізичних, хімічних або біологічних дослідів на сучасному рівні, дозволяють робити швидкі, точні вимірювання з можливістю створення графіків, таблиць, математичної обробки даних. Цифрові вимірювальні лабораторії Еinstein™ працюють на базі реєстраторів нового покоління, мають шість вбудованих датчиків і кілька десятків зовнішніх надточних датчиків, які можуть поставлятися в різній комплектації. Цифрові лабораторії дозволяють проводити автоматизований збір та обробку даних, відображають хід експерименту у вигляді графіків, таблиць, забезпечують надвисоку точність та чутливість, і в той самий час вони прості у використанні, з ними можна проводити дослідження навіть в польових умовах.

/Files/images/rk16/IMG_3975.jpg

Учитель зробив показовий дослід з визначення фізичних вимірів (температури та сили) за допомогою реєстратора, який зчитує дані більш, ніж 60 датчиків. Точність показників та чіткий графік, який показала система, здивували вчителів фізики. Адже жоден пристрій минулого століття не дозволяв досягти таких результатів. Усі присутні, побачивши як працює система, зауважили, що у школі можна сміливо розширювати науково-дослідну роботу з учнями.

Після семінару учасники залишали схвальні відгуки, коментарі та побажання. Кожен покидав аудиторію з розумінням того, що вже через кілька днів зможе з впевненістю використати на уроці інтерактивні засоби навчання.

Відразу після канікул учитель хімії Наумова Юлія Миколаївна провела уроки з використанням інтерактивного комплексу.


Семінар з актуальних питань методики навчання математики

Кафедра математики і теорії та методики навчання математики Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова у 2016 році продовжує роботу семінару з актуальних питань методики навчання математики. На засіданні семінару 16.03.2016 р. «Особливості створення підручників і навчальних посібників з математики в умовах розробки стандартів освіти та диференціації навчання» виступив директор КЗ КОР «Фастівський ліцей-інтернат», учитель фізики Коміренко М.М. У засіданні семінару 18.05.2016 р. «Диференційоване навчання математики в школах нового типу» взяла участь учитель математики ліцею Гаркуша І.Л. Учителі математичних дисциплін ліцею і надалі плануюють брати участь у роботі семінару:

· 16.11.2016 – «Нові інформаційні технології під час вивчення математики та методики її викладання»;

· 21.12.2016 – «Розвиток мислення учнів під час вивчення математики в школі. Виховна робота на уроках математики».


Педрада «Педагогічна майстерність і особисте зростання педагога – запорука підвищення ефективності навчальної діяльності обдарованих учнів»

/Files/images/rk16/IMG_3709.jpg

01 квітня 2016 року у Фастівському ліцеї-інтернаті пройшла педагогічна рада на тему «Педагогічна майстерність і особисте зростання педагога – запорука підвищення ефективності навчальної діяльності обдарованих учнів».

На педраді були розглянуті питання:

/Files/images/rk16/IMG_3716.jpg

1. Методи і прийоми навчання, педагогічний доцільний вибір і поєднання їх з метою організації активно-пізнавальної діяльності для розвитку природничо-математичних здібностей учнів.

З доповідями виступили педагоги: Цепух І.В., Кукуруза О.В., Науменко О.В., Чехович А.В., Калюжна Т.З.

/Files/images/rk16/IMG_3722.jpg

2. Система роботи педколективу з питань підвищення якості й ефективності уроку.

З доповідями виступили педагоги: Орлова Г.В., Маркєвіц Л.Є., Горчинська О.Ю.


V Всеукраїнська наукова конференція «Актуальні проблеми сучасної математики і фізики та методика їх навчання»

25-26 квітня 2016 року в Національному педагогічному університеті імені М.П. Драгоманова у роботі V Всеукраїнської наукової конференції «Актуальні проблеми сучасної математики і фізики та методика їх навчання» взяли участь педагоги Фастівського ліцею-інтернату. Кукуруза О.В., учитель математики, виступив у секції «Iсторiї та методики навчання математики i фiзики» з доповіддю «Функціональні рівняння і їх системи: методи розв’язування та застосування». Ярошко Л.М., учитель фізики, презентував свою доповідь «Застосування теореми Гаусса до силових полів» у секції «Фізики та математичної фізики»; аспірантка НПУ імені М.П. Драгоманова Маслова Ю.П. виступила з доповіддю «Діагностика математичних обдарованостей учнів 5-6 класів» в секції «Iсторiї та методики навчання математики i фiзики», науковий керівник Працьовитий М.В. зробив доповідь «Продуктивне, візуальне та аналітичне мислення як ознаки математичних здібностей школяра».


Кiлькiсть переглядiв: 89